En helt vanlig dag.

Mitt batteri är nere på 60% efter bara morgonsnoozningen och pinterestandet som behövdes för att jag skulle komma upp ur sängen. Av någon anledning känns det som ett dåligt omen. Jag sätter mig och pluggar till doften av målarfärg och ljudet av Kylie Minogue. Huvudvärk och ögonlock som faller ihop. Ute är det mellanmjöklsvitt i luften och bortregnad snö. Det känns precis sådär efter-juligt som januari tenderar att göra. Åker sedan in på vad jag tror ska bli en lunch och hamnar på ett lunchdisko. Nej, jag

Visste inte heller vad det var innan idag. Men det är precis vad det låter som, diskotek på lunchtid. Det var allt ifrån hippies till kostymnissar och ett himla röj. Åldern gick från en enstaka 12-åring till män och kvinnor som inte var en dag under 60. Och Gud vad det dansades!!!! Jag toksvettades i mina yllelångkalsonger och raggsockor och minnet av alla svettiga pannor och leende munnar  fick mig att fnissa högt på spårvagnen därifrån. Gick på en föreläsning om attityd och spenderade som vanligt oproportionerligt mycket tid på att skriva ut saker på skolans skrivare. En rätt så angenäm dag när det kom till kritan.

Bild: Jenny Skånberg

/Julia

 

Leave a Reply

