Nu händer det (act like it’s a Monday)

2015/01/img_0483.jpg
Som vanligt är det plattan i mattan och sjuttio bollar i luften, det vill säga, “som vanligt” som i “när jag inte integrerar med sängen och äter alla mina mål mat samt fixar så mycket man kan positionerad i vågrät ställning”. Alltså jag vet att jag drog en vals om allt det där paradoxala i huvudet, men kroppsligen, det FINNS INGET MITTEMELLAN!

Nästa vecka = hyperventilera i en papperspåse på spårvagnen och bara leva i kaoset. Grejen är att BARA BRA GREJER HÄNDER, men allt händer på precis samma gång, vilket vissa personer är jättebra på att hantera men jag är sådär bra på att klara av.

Först och störst, jag börjar universitetet med 8-16 dagar och ett två veckors långt kick-off schema (försöker komma på hur jag kan slippa 90% av detta utan att bli helt utstött), måste fixa böcker och hela baletten och känner mig ungefär lika nervös som när jag började första klass. Vilket är rätt sjukt mycket.

Dessutom är det ju självklart den här veckan som vi ska flytta. Jamenar, när annars!?

Och så kommer Nigels mamma och vi skulle fira hennes födelsedag med att åka till Norge men nu får vi boka av allt pga mig. Plus att M&S äntligen kommer till Sverige och vi skulle haft obegränsat med tid att hänga… !

Och så hade jag en hel vår med jobb inplanerat som jag nu måste få bort, plus säga till mina chefer, asta la vista.

Och sen allt det där vanliga, som man brukar hinna med emellan men som varit min huvudsyssla i ungefär 6 månader. Och nu hör jag att det blir lite gnälligt, men det är nog mest för att jag är hungrig och har mensvärk och har packat en hel dag, vilket förtär min själ, men som sagt, bara bra saker.

Vilken start på 2015,
Och snart fyller jag 25!
/J

Leave a Reply

