Life is still.

2015/01/img_0422.jpg

Den här bilden får symbolisera de senaste tio dagarnas aktiviteter; vänner och prat i överflöd. Efter vissa dagar tappade jag snudd på rösten av allt kacklande. Senast med Matilda och Jonatan i Örebro.

Jag känner mig redo för våren, vissa drömmar och ambitioner har på något vis klättrat fram ur skuggorna och tillkännagett sig, till min stora förvåning. Att få bolla saker med personer som känner till både mina styrkor och svagheter väl är ovärdeligt. Men jag inser också hur viktigt det är med improduktiva perioder i livet, hur otillfredställande de än är. Igår läste jag “what the plenty of summer hides, the nakedness of winter reveals: infrastructure. Fullness often distracts from foundations” och det fick mig att se den här hösten som passerat med helt andra ögon. När vi inte har någonting att mäta så har vi inte mycket att stirra på förutom grunden vi står på, vår karaktär och våra motiv.

Det har varit sjukt svårt, och det har mest känts som att bit efter bit av mig har blivit avskalad och bortplockad. Inga mål, ingen strävan, ingenting uppnått, ingenting att skryta med. Det svängde om från meningsfull till meningslös, från produktiv till bortkastad tid, från betydelsefull till betydelselös och allt som var bekvämt och “hemma” för mig drogs undan.

Och även om snön precis har börjat falla helt hysteriskt utanför fönstret så känner jag att våren är på väg.

In winter, are the trees bare? Yes.
In winter, are the trees barren? No.

Life is still.

/J

 

Leave a Reply

