I do my best here in the west

Processed with VSCOcam with c1 presetJag tänker alltid att mina ord är alldeles för ointressanta för att tynga ner internet med, men sen tänker jag, jag skriver åtminstone inte om smink eller ekonomi och dåligt självförtroende är tydligt oattraktivt så jag kör på. Lyssnar på min gamla spellista ifrån mitt första år i Rumänien och sentimentalar nästan ihjäl mig över de mest trivala av lidanden. Läser om dagen när jag träffade Jakob Hellman i Siria, om att stå mitt ute på den Rumanska landsbygden och försöka få lift, känna sig fri, cykeltur hem med G på en krasslig damcykel med en ficklampa som enda ljus i 7 kilometers totalt mörker och dimma. Hundarna som rör sig någonstans intill vägen, stjärnorna man kan se emellanåt men framförallt tystnaden, och livet mer påtagligt än någonsin.

Jag beskriver min tillvaro som en “mix mellan big brother och Robinson, samtidigt som det är som ett kollo som ingen behöver åka hem ifrån. Och sedan lite brutal verkligehet där emellan. “Sen är det avgrundsdjup förtvivlan och dagliga boxningsmatcher ibland. Men idag är det bara bra.”

Jag läser om dagen när min planbok blev stulen, mitt kort spärrat och min mobil gick sönder. Om hur jag långsamt lärde mig att regn på helgen alltid innebar hyperaktiva ungar på måndagar, om hur jag allt eftersom fick reda på vilka mammor som gick på gatan efter att ha nattat barnen och i samma veva började förstå varför alla pubertala killar behandlar mig som skit.

Alltså, jag skulle kunna mala på och mala på. Men jag spar resten till en annan dag. För nu ska jag vältra mig i min stora, tomma, obekväma säng, eftersom Nigel åkte på jobb till Norge med ungefär fyra timmars varsel. Och han visste inte ens hur många dagar. Mon dieu. Mitt nittonåriga jag hade vältrat sig i skam över hur jobbigt jag tyckte det var att han åkte, fast till mitt försvar så var en av punkterna på min framtidslista just “att bli beroende av någon” så det är väl check på den då.

/j

Leave a Reply

