Alternativt sällskap

IMG_2882.JPG
Att sova borta tillhör numera normaliteterna, inatt på mitt nya jobb. Jag har numera avslutat min korta, men oförglömliga tid som vikarie och påbörjat ett annat med ensamkommande flyktingbarn. Det är lite som att leka förälder men utan att kunna prata dina barns språk, plus att de blivit tonåringar så de vill inte kramas och sånt trams, men förutom det tänker jag att det är precis som att vara förälder. Man fixar mat åt dem, städar och byter sängkläder utan att få några lovprisningar. Sover lätt och vaknar så fort man hör potentiella steg i trappan, oroar sig för tjuvrökning på rummen etc etc.

Inatt har jag lyxen (och förvirringen) av att jobba när man ställer om klockan, vilket innebär att jag får sova en timme extra i morgon bitti. Men jag antar att det också innebär att jag arbetar en timme längre…? Blir aldrig klok på detta och hade aldrig ens kommit ihåg det om det inte var för att mormor i vanlig ordning ringde och påminde. Hon vet vad jag är för skrot och korn. Borde nog förresten smsa min mamma, hon kommer definitivt ha glömt att ställa om klockan.

Klockan är 23:58, Nigel pluggar svenska med Sigge och Alternativt sällskap på andra sidan stan och regnet fortsätter att falla.
/j

2 thoughts on “Alternativt sällskap

    • Hahaha, i need to see how to include google translate here, or we need to fast track you through the swedish language “alternativt sällskap” means “alternative company” and is also the name of a Christian hip hop band. That’s your first lesson! Ps thank you for the letter xxxj

Leave a Reply

