Tid och familj i överflöd.

Att ha mycket tid och inga krav eller uppgifter i samband med att alla är på semester och Nigel jobbar, leder oundvikligen till en osund självcentrering. Att vara vrålförkyld gör definitivt inte saken bättre. Större delen av dagen handlar om, mig. Och hade jag haft ohämmat med pengar kanske jag hade tagit tillfället i akt att köpa mig en ny garderob, gå till frisören, köpa extremt färska bär och göra extremt nyttiga smoothies tre gånger om dagen och andra världsliga ting. Men nu är det mest funderingar jag sysselsätter mig med. Jag kan inte ens fixa iordning hemma eller renovera någonting, för hemma existerar ännu inte. Ingen stress att hantera, ingen framtid att planera. Vad gör man?
IMG_1661De bästa dagarna är de i sällskap. Bästa än så länge med med släkten på Donsö, en planerad fika urartade till ett födelsedagskalas med självinbjudna gäster. Ack så fint. IMG_1665
Karin och Olle ❤
IMG_1666
Och Ellen!IMG_1667
Anna och MiaIMG_1669
 Och sen så kände ju såklart Nigel och Olle kaptenen som körde färjan på väg hem. Trots att de knappt satt sin fot på västkusten förut.
Nu ska jag ringa Migrationsverket för 4 gången i dag och snällt vänta i deras estimerade 42 minuters långa telefonkö. Dricka en kaffe medan jag väntar.
Dagens små nöjen.
/J
Leave a Reply

