It was as if I had a flash back of something that had never existed

20140712-010045-3645999.jpg
Vi anlände hem till svensk sommar deluxe, tropiskt kallar tidningarna det, behagligt säger jag. Fantastiskt väder att vara arbetslös i. I huvudet planerar jag utflykter till havet, men det har mest blivit annat, fickor och småplock.

Det känns lite som sommarlov, fast utan att veta vilken skola jag ska gå i till hösten. Allting är samma i Göteborg, till min besvikelse har inte ens spårvagnarna bytt rutt eller numer, så fem år efter att jag lämnat staden kan jag fortfarande alla västtrafiks rutter i huvudet.

Jag får hela tiden känslan av att det här har hänt förut. Att jag går runt i något sorts minne och snart ska vakna upp i en annan säng i ett annat land. Men sedan hittar jag små hemskrivna lappar på blattesvenska och blir glad. Minns att justdet, vi har flyttat hit, min flerspråkige man och jag. Och vi ska bygga något alldeles eget. Spårvagnarna kan fortsätta gå samma gamla väg i trans, men jag ska banne mig byta bana!
/J

Leave a Reply

