Oväntad sammankomst.

Var ute och sprang i morse i ösregnet. Sprang rakt ihop med världens största hare (!!!) alltså den måste varit nästan en meter lång. Nu tror ni att jag överdriver, men alltså, den var brutalt stor. Sprang på en smal stig längst en bäck upp för kullen bakom huset och helt plötsligt ifrån buskarna kommer något gigantiskt grått flygande. Jag skrek som en stucken gris, trodde att jag blev anfallen av nått rovdjur, sparkade ifrån mig och lyckades hiva den stackars haren ner för slänten mot bäcken. Vet inte vem som var räddast, vi kutade vidare åt varsitt håll utan att ens be om ursäkt. Kom på i efterhand att han kanske bara ville visa mig vägen ner till underlandet.. Hoppas att jag inte sumpat mina chanser.

/J

Leave a Reply

