Sannerligen säger jag er.

Så sjukt trött på att kugga min uppkörning, så sjukt trött på att plugga rumänsk körkortsteori och stå och köa en hel dag i en källare för att kunna göra det där himla testet. Så sjukt trött på att vara flerspråkig och vara en tvåening mångkulturell familj i ett tredje land. MEN jag är också sjukt trött på att vara neggo.

Hmm.

Nigel tränar mig i att ta vara på livet. Hade han varit en livcoach hade han tjänat typ 1000 spänn i timman jag svär. Han vet typ allt, om hur man ska gå upp i tid för att lyssna på fåglarna och dricka sitt morgonkaffe på samma gång. Läsa sin bibel, snacka med Gud, längta efter den nya dagen som sakta rullar sig över kanten på kullen bakom huset. Jag mest rullar i sängen, sover räv tills han sticker kaffekoppen under näsan och säger, ”Hulio, dags att vakna!”

Det verkligen är, dags att vakna.

Och en dag ska jag också köra bil.

Sannerligen och jädrar annamma.

/J

Leave a Reply

