Flickan med rävsvansmössan och möss i skaferiet.

kristinrogers (1)Av någon anledning så har föreningen “Sällsynta diagnoser” inkluderat mig i deras maillista. Jag undrar vad kriterierna är för att få vara med. Kontorsjobbar och sorterar papper för att få ordning i huvudet. Skriver ner romaner på mina händer, formulerar mästerverk i huvudet mellan Siria och Cuvin. Kommer hem, tvättar händerna, glömmer bort och börjar om.

Drömmer om en kaffe latte eftermiddag, istället hittar jag möss i skafferiet och ingen mat i kylskåpet. Intalar mig själv att ”när hösten börjar på riktigt, då ska jag skaffa mig bra vanor igen”. Med bra vanor menar jag, köpa mjölk, ägg, bröd och yoghurt innan den tar slut. Inga möss i skafferiet men kanske en och annan föreberadd matlåda. Jag har större ambitioner än så vill jag bara påpeka. Men inte idag.

Köpte ett par gula sandaler med klackar för att uppmunta hösten till att vara varm och strålande. Förrutom det fick vi inklämt en månads planering på fyra dagar. Så att jag är trött kanske inte är ett mysterium för en gångs skull.

Önskar i hemlighet att jag var flickan med rävsvansmössa och gevär och hade fåglar istället för möss i huset. En dag kanske. En dag.

Bildkälla här.

/j

Leave a Reply

