“Hur många kromosoner har du?” “En mer än dig iallafall!”

Nostalgikollar lite på barnprogram, Joelbitar. Dör kärleksdöden.
Lyssnar på Markus Krunegård. Läser bloggar. Drar upp ogräs som en maskin i min blåa bikini och skiter fullständigt i om jag är kulturellt obekväm. Tänker på mina älskade jordgubbar. Tänker på att gott och ont använder sig av precis samma tekniker för att växa. Helt plötsligt står man där med arslet fullt av ogräs, för att man bryr sig om fel saker. Jaja.

Lipade för andra gången i rad på polisstationen den här veckan (nytt rekord). Som tur var hade James och Danni glömt bankkortet i min väska och kom i rättan tid. Jag grät tillräckligt mycket för att de skulle köra till närmsta affären för att köpa mig glass och kaffe. Sjukt mycket flickvänspoäng (alltså jag är inte ihop med någon av dem, bara säger).

Kan inte undgå att se att jag snackar mest blattesvenska nu för tiden. Kan inte ens komma ihåg vad man sär skriver och inte. Sverige hotar med att urskriva mig ur landet. Bye bye gratis tandläkare. Konsekvenserna av ett bladäkteskap. Fantastiskt för romantiken och förfärligt för byrokratin.

Annars pratar vi mest om vädret. Fett hett lamkotlett (som säkert Hampus skulle ha sagt). Kan inte riktigt vänja mig vid lukten av min egen svett. Jamenar när svettas man någonsin i sverige? Typ en gång om året. Här rinner det så fort man går utanför dörren. Börjat gå klädd i långa kjolar på jobbet. När kvinnorna ser mig smackar de förnöjt med tungan. De tror de har konverterat mig. Men icke. De komplementerar genom att säga att jag ser lite knubbigare ut om bakändan. Jag säger inte till dem att det vill inte ens en spinkig tjej höra innan bikinisäsongen, utan ler och säger VA!? TACK! De frågar om jag har en bulle i ugnen och jag säger att jag har fullt upp med deras ungar och säger inte att det får mig att vilja vänta tills jag är 40 med att ha barn utan säger att det finns tid. Este timp. Bine bine.

Mannen och Ahlberg jobbar på med sina lådor till motorcyklarna.

Hallonen är så mogna i trädgården att de ramlar ner av sig själv. Vad ska man göra. Vad ska man göra.

Dricker en kopp the, tänker på havet. 

/J

One thought on ““Hur många kromosoner har du?” “En mer än dig iallafall!”

Leave a Reply

