Högtryck över Gråbo osv.

Det var precis där, i framsätet på dacian, jag insåg det. Precis efter att ha tömt ut hela min väska i bilen, istället för att slå till vem fan som helst. Att nu får jag ta och ändra på någonting. Jag ville ju bara hitta min telefon. Och ut om ett helt paket av jordnötter och torra söndersmulade nudlar, pennor, godispapper, mynt, böcker, nycklar, hårnålar, och alla mina dåliga sidor. Som en spya över bilgolvet. N tittade ut genom fönstret. Jag svor som en borstbindare. Telefonen ringde och ringde. Nu ifrån under sätet där den glidit in. Jag ville ha sönder någonting dyrt.

Jag känner mig som ett högtryck över Gråbo. All denna karaktärsträning till spillo. Precis insett att inga lästa böcker i världen kommer göra mig till en bättre människa. Precis som att allt tänkande aldrig kommer att göra mig något klokare.

Alldeles för många insikter på en och samma dag.

/J

Leave a Reply

