Fångarna på fortet, sjutton år senare.

Det där kliet i fingrarna som alltid finns kvar. Tots att jag blivit språkstympad och knappt kan tänka ut en gramatiskt korrekt rättstavad mening. Jag knappt veta vem jag är. Men Håkan säger att jag är din, så det är nog så. N i hängmattan läser en travel guide med pannlampa på. Spår i från gårdagens födelsedagskalas hänger kvar i form av en ljusslinga och ett krossat vinglas. Återlever barndomens vilda släktkalas, i rumänsk tappning. Fast nu fyller K tjugofem istället för åtta. Vi lyssnar på soundtracket till chocolat och grillar istället för att leka fångarna på fortet. Båda med våra mammor intill. Jobbar och svettas. Svettas och jobbar. Traskar runt i mina plastsandeler och tjötar med romer. Cyklar med Karen till Ghiroc och badar. Går och lägger mig alldeles för sent, det finns ju alldeles för mycket att prata om.

Leave a Reply

